وبلاگ

بهترین روش باتری به باتری کردن خودرو چگونه است؟

بهترین روش باتری به باتری کردن خودرو چگونه است؟

باتری به باتری کردن خودرو زمانی انجام می گیرد که خودرویی به دلیل خالی کردن باتری استارت نخورد. در چنین حالتی بهترین کار استفاده از این روش است. صدای ضعیف استارت و تیک تیک آن یکی از نشانه های خالی شدن باتری ماشین است. استفاده از روش اتصال باتری یک خودرو به خودروی دیگر دارای مراحلی است. در صورت عدم آشنایی به این مراحل موجبات وارد آمدن آسیب به مدارهای برقی خودرو فراهم می شود. به همین جهت در این مقاله به شرح انجام تک تک این مراحل خواهیم پرداخت.شما در هر مرحله میتوانید با استفاده از قسمت فروشگاه باتری پراید ، باتری تیبا و دیگر باتری های مورد نظر خود را تهیه کرده و تا در کمترین زمان ممکن به دستتان برسد .

محصولات مرتبط : باطری 74 آمپر کارپیل آکو .

دلایل و عواملی که سبب خالی شدن باتری خودرو می شوند

“بیشتر بخوانید : باتری AGM

باتری به باتری کردن خودرو به مراحلی گفته می شود که طی آن ها باتری مرده ماشین توسط یک باتری پر مجددا شارژ شود. وسایل مورد نیاز جهت باتری به باتری کردن خودرو ، یک ماشین با باتری پر، چند کابل سالم برای اتصال باتری نیاز است .

دلایل و عواملی که سبب خالی شدن باتری خودرو می شوند

عواملی که موجبات نیاز باتری به باتری خودرو را فراهم می کنند عبارتند از:

  1.  عدم استارت زدن و روشن کردن ماشین به مدت طولانی.
  2. قرار گرفتن خودرو در دمای صفر و یا زیر صفر درجه.
  3. خارج کردن چراغ های جلویی در حالت خاموشی ماشین.
  4. خارج کردن چراغ های داخلی در حالت خاموشی خودرو.
  5. کارکرد طولانی مدت خودرو.
  6. سیم کشی نادرست و غیر اصولی خودرو.
  7. روشن ماندن طولانی مدت چراغ های ماشین.
  8. ایجاد خوردگی و پوسیدگی در اتصالات باتری.

محصولات مرتبط : باتری 60 آمپر کارپیل آکو .

باتری به باتری کردن ماشین چیست؟

“بیشتر بخوانید : باتری مناسب ماشین‌های “ایرانخودرو و سایپا

مراحل انجام باتری به باتری کردن خودرو

برای انجام باتری به باتری کردن خودرو ابتدا باید خودروی دارای باتری پر را در کنار خودرویی که دارای باتری خالی است قرار داد. باید توجه کرد که خودروها در فاصله مناسب از هم قرار داده شوند. به نحوی که نه به هم چسبیده باشند و نه فاصله آن ها به قدری باشد که کابل های اتصال را نتوان به باتری ها وصل کرد. لازم به ذکر است که عدم وصل مناسب کابل ها ممکن است سبب آتش سوزی شود. در مرحله بعد باید ماشینی که دارای باتری پر است را خاموش کرد تا مراحل اولیه انجام شوند.
در اولین اقدام برای باتری به باتری کردن خودرو لازم است پایانه کابل ها را به صورت صحیح به خودروها وصل کرد. به این ترتیب که یک سر کابل مثبت را به قسمت مثبت باتری شارژ شده و سر دیگر آن را به پایانه باتری مرده وصل کرد. سپس یک سر کابل دارای پایانه منفی را به باتری پر و سر دیگر آن را به بخش فلزی خودرویی که دارای باتری مرده است وصل کرد. حال باید خودرو را به حالت روشن به مدت ۵ دقیقه نگه داشت و بعد ماشین دارای باتری مرده را نیز روشن کرد.
در صورتی که ماشین دارای باطری خالی به راحتی روشن شود نشان دهنده انجام صحیح باتری به باتری کردن خودرو است. در غیر این صورت لازم است ۵ دقیقه دیگر ماشین دارای باطری پر را روشن نگه داشت. سپس مجددا اقدام به روشن کردن ماشین دارای باتری خالی کرد. حال باید ابتدا کابلی که به بدنه ماشین وصل است را از آن جدا کرد. سپس به ترتیب کابل منفی و کابل مثبت را از باطری ها جدا کرد. سپس باید اجازه داد خودرویی که باطری آن شارژ شده است مدتی روشن بماند و به مدت ۲۰ دقیقه با آن رانندگی کرد. به خاطر داشته باشید که به محض شارژ باتری به روش ذکر شده باید فورا نسبت به جدا کردن کابل ها اقدام کرد. زیرا ممکن است به دلیل تفاوت در میزان شارژ دینام ها، تداخل آمپر رخ دهد.

نکته: در صورتی که خودروی مربوطه با این روش روشن نشود نیاز به تعویض باتری دارد. بنابراین لازم است در اولین فرصت نسبت به خرید باتری جدید اقدام کرد.

محصولات مرتبط : باتری 50 آمپر کارپیل آکو .

روش باتری به باتری کردن خودر

 

نکات مهم پیش از انجام شارژ باتری به روش باتری به باتری

پیش از انجام باتری به باتری کردن خودرو لازم است باتری کاملا مورد بررسی قرار بگیرد. ترک خوردن باتری و نشت اسید از آن بدترین حالتی است که ممکن است برای باتری رخ داده باشد. بنابراین در صورت مشاهده چنین وضعیتی باید از استارت زدن پرهیز کرد. زیرا ممکن است صدمات جبران ناپذیری به بار بیاید. همچنین لازم است پیش از دست زدن به باتری از عینک و دستکش ایمنی استفاده کرد. این کار موجب محافظت چشم ها و دست ها در برابر اسید سولفوریک موجود در باتری می شود.
به عنوان آخرین اقدام پیش از باتری به باتری کردن خودرو بهتر است از سالم بودن سیم ها و کابل ها مطمئن شد. زیرا کوچکترین خوردگی ممکن است سبب آتش سوزی شود.

معایب استفاده از روش باتری به باتری برای شارژ مجدد باتری مرده: باطری به باطری کردن خودرو برای شارژ مجدد باتری روشی مطمئن و بی ضرر است. در صورتی که تمامی مراحل آن به درستی انجام بگیرند هیچ گونه ضرر و پیامد منفی برای خودرو در پی نخواهد داشت. با این وجود نباید فراموش کرد کوچک ترین اهمال در انجام مراحل سبب وارد آوردن آسیب به خود و اطرافیان می شود.
سخن پایانی: روش باتری به باتری کردن خودرو روشی کارآمد و مناسب برای روشن کردن خودروهایی است که باتری خالی کرده اند. با این حال بهتر است بدانید که این روش روشی اضطراری است که تنها برای مدت زمانی کوتاه جوابگو خواهد بود. بنابراین بعد از شارژ مجدد باتری خودرو بهترین کار خرید یک باطری نو و جدید است.

محصولات مرتبط : باطری 70 آمپر کارپیل آکو .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *