وبلاگ

باتری مناسب ماشین‌های “ایرانخودرو” و “سایپا” چه ویژگی‌هایی دارند؟

باتری مناسب شاخص 1

در این مقاله ضمن معرفی خودروهای شرکت ایرانخودرو و سایپا، ویژگی‌های باتری‌ مناسب ماشین ایرانخودرو و سایپا را نیز بررسی می‌کنیم. برای تهیه باتری مناسب باید این نکته را فهمید که نیاز ما به تجهیزات برقی چه مقدار است. به طور مثال، اگر یک خودرو از لامپ زنون، ضبط تصویری، آمپلی فایر یا ساب ووفر استفاده می‌کند، باید باتری استاندارد با توان بالاتر استفاده کرد. همچنین باید به اسیدی یا اتمی بودن باتیری توجه کرد که هر کدام از خودروهای شرکت سایپا و ایرانخودرو ویژگی‌های خاص خود را دارند. نخست به خودروهای ایرانخودرو سپس سایپا را بررسی می‌کنیم.

جهت تهیه باتری‌های مناسب شرکت ایرانخودرو و سایپا، مثل باتری پژو 206, 205, 207, 206 و رانا و پژو 2008، پراید 111، سایپا 131، سایپا 132، سایپا 141، ساینا، کوییک، کوییک آر، تیبا، شاهین، باید به این نکته توجه کرد که نیاز شما به تجهیزات برقی چه مقدار است.

باتری مناسب 1

 

⇐   ” ورود به صفحه باتری تیبا ”   

 

باتری‌های فابریک خودروهای ایرانخودرو

باتری‌ مناسب که ایرانخودرو برای خودروهای خود استفاده می‌کند، باتری 50 آمپر اتمی یا اسیدی با قالب کوچک یا 50L1 است. مسلماً پیشنهاد متخصصان برای استفاده از این باتری است، این از آن جهت است که باتری 55 آمپر یا 60 آمپر با قالب بزرگ می تواند به لوله های ABS خودرو فشار وارد کند و به آنها آسیب برساند. اما در صورتی که از لوازمی خاصی مثل لامپ زنون، ضبط تصویری، آمپلی فایر استفاده از باتری 60 آمپر را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا این لوازم، برق بیشتری از باتری خودروی شما مصرف می‌کنند و باتری استاندارد (باتری 50 آمپر) توان برق‌رسانی بهینه را به خودرو نخواهد داشت.

بخوانید  تعمیر باتری اسیدی و اتمی ماشین در کمترین زمان

باتری فابریک پژو 206

باتری فابریک محصولاتی که بر پایه پلتفرم پژو 206 ساخته شده‌اند، باتری 50 آمپر قالب کوچک است. البته تمامی باتری های 50، 55 و 60 آمپر روی این خودرو ها قابل نصب است. در صورتیکه تجهیزات برقی اضافی روی خودروی خود نصب کرده اید، باتری 60 آمپر را به شما پیشنهاد می کنیم، موقع نصب باتری مراقب لوله‌های ABS ماشین باشید.

باتری پژو 206 اسیدی بهتر است یا اتمی؟

باتری که از کارخانه بر روی 206 نصب می‌شود، باتری 50 آمپر قالب کوچک اسیدی تولید برنا باتری است. ولی باتری پیشنهادی ما باتری اتمی است، زیرا این باتری دارای تکنولوژی به‌روزتر و دوام بیشتری است. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید یا مناطقی که رطوبت بالایی دارند، باتری های اسیدی LM به شما پیشنهاد می‌شود. مشاهده صفحه کارپیل، یکی از مدل‌های شرکت آکو باتری باعث آشنایی شما می‌شود.

تکنولوژی باتری های LM بگونه ای است که تا زمانیکه درب باتری را باز نکرده اید، باتری پلمب است و چرخه آن بصورت باتری اتمی عمل می کند. اما زمانیکه درب باتری باز می شود، باتری LM تبدیل به باتری اسیدی می شود و چرخه‌ی آن بصورت باتری اسیدی عمل می‌کند. این تکنولوژی باعث افزایش عمر باتری و کم کردن نیاز به آب اسید (آب مقطر) برای باتری می‌شود.

باتری مناسب پژو پارس ،405 ،407، وانت، سمند، دنا

برای خرید باتری مناسب خودروهای ایرانخودرو، باید به این نکته توجه کرد که نیاز شما به تجهیزات برقی به چه میزان است. باتری که کارخانه برای این خودروها استفاده می کند باتری 66 آمپر اتمی است. اما در صورتی که از ساب ووفر، لامپ زنون، ضبط تصویری، آمپلی فایر استفاده می‌کنید، باتری 74 آمپر یا 75 آمپر را به شما پیشنهاد می‌شود، زیرا این لوازم، برق بیشتری از باتری خودروی شما مصرف می‌کنند. از جهت اتمی یا اسیدی بودن باتری‌های مورد استفاده، موارد پژو 206 را باید مد نظر قرار گرفت.

بخوانید  کابل باطری خودرو چیست و چگونه باید تعویض شود؟

عمر استاندارد باتری‌ مناسب برای خودروهای ایرانخودرو ذکر شده میان 2 تا 2/5 سال است که در زمان خرید حتماً کارت گارانتی مهر شده را تحویل بگیرید.

باتری مناسب 2

 

⇐   ” ورود به صفحه باتری پژو پارس ”   

 

باتری‌های فابریک خودروهای سایپا

باتری‌ مناسب که شرکت سایپا برای خودروهای خود استفاده می‌کند، باتری 50 آمپر اتمی یا اسیدی با قالب کوچک یا 50L1 است. مسلماً پیشنهاد متخصصان برای استفاده از این باتری است، این از آن جهت است که باتری 55 آمپر با قالب بزرگ می تواند به لوله های ABS خودرو فشار وارد کند و به آنها آسیب برساند. اما در صورتی که از لوازمی خاصی مثل لامپ زنون، ضبط تصویری، آمپلی فایر استفاده از باتری 60 آمپر را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا این لوازم، برق بیشتری از باتری خودروی شما مصرف می‌کنند و باتری استاندارد (باتری 50 آمپر) توان برق‌رسانی بهینه را به خودرو نخواهد داشت.

باتری فابریک پراید

باتری مناسب فابریک تمامی محصولات سایپا شامل باتری پراید 111، سایپا 131، سایپا 132، سایپا 141، ساینا، کوییک، کوییک آر، تیبا و پراید وانت باتری 55 آمپر است. اما شما می‌توانید از باتری 50 و 60 آمپر نیز بر روی این خودروها استفاده کنید. البته شرکت سایپا از باتری های 50 آمپر برای این خودرو ها استفاده می کند اما پیشنهاد می کنیم در خودرو های پراید از باتری 55 آمپر و در خودرو های تیبا، تیبا 2، کوییک، کوییک آر، ساینا و شاهین از باتری 60 آمپر اتمی استفاده کنید. شرکت آکو باتری یکی از شرکت های مهم داخلی در زمینه تولید باتری است که برای برخی محصولات سایپا مورد استفاده می‌گیرد.

باتری پراید اسیدی بهتر است یا اتمی؟

در حالت کلی پیشنهاد ما باتری اتمی است، زیرا این باتری دارای تکنولوژی بروز تر و طول عمر بیشتری است. در صورتیکه در مناطق گرمسیری زندگی می کنید یا مناطقی که رطوبت بالایی دارند، باتری های اسیدی LM را به شما پیشنهاد می کنیم. تکنولوژی باتری های LM بگونه ای است که تا زمانیکه درب باتری را باز نکرده اید، باتری پلمب است و چرخه آن بصورت باتری اتمی عمل می کند. اما زمانیکه درب باتری باز می شود، باتری LM تبدیل به باتری اسیدی می شود و چرخه ی آن بصورت باتری اسیدی عمل می کند. این تکنولوژی باعث افزایش عمر باتری و کم کردن نیاز به آب اسید (آب مقطر) برای باتری می شود.

بخوانید  10 علت روشن نشدن خودرو

باتری مناسب 3

 

⇐   ” صفحه فروشگاه سایت باتری ماهر ”   

 

باتری مناسب ساینا و تیبا

همانند توضیحات بالا، برای خرید باتری مناسب ساینا اتوماتیک و تیبا باید به این نکته توجه کرد که نیاز شما به تجهیزات برقی چه مقدار است. باتری که کارخانه برای این خودرو استفاده می کند، باتری 50 آمپر اتمی قالب کوچک است، این باتری از باطری پراید کوچک‌تر است. باطری 50 آمپر قالب کوچک برای خودرو هایی همچون ساینا و 206 اتوماتیک طراحی شده است. پیشنهاد ما استفاده از باتری فابریک این خودرو است، زیرا نصب باتری 50 قالب بزرگ، 55 و 60 آمپر می تواند به لوله های ABS خودرو فشار وارد کند.

جمع‌بندی

باتری مناسب ایرانخودرو و سایپا که خودروهای شناخته‌تر مانند پراید و 206 دارای باتری‌های یکسانی هستند و می توان بر روی 206 یا پراید خود باتری های 50، 55 و 60 آمپر را نصب کنید، گرچه باتری فابریک 206 باتری 50 آمپر با قالب L1 است و باتری فابریک پراید باتری 55 آمپر است. باتری فابریک تمام محصولات تیبا، تیبا 2، پراید 111، پراید 131، پراید وانت، پراید 132، سایپا 141 و پراید هاچ بک و سایپا کوییک باتری 55 آمپر است البته اگر در خودروی خود از ساب ووفر، آمپلی فایر، لامپ زنون استفاده می‌کنید، باتری 60 آمپر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *