وبلاگ

5 روش مهم برای نگهداری از باتری ماشین در تابستان که باید بدانید!

نگهداری از باتری ماشین


باتری یکی از قسمت‌های مهم خودرو است. انرژی ماشین از باتری تامین می‌شود و نقش اساسی در روشن شدن ماشین دارد. گرما و سرمای زیاد، می‌تواند بر عملکرد باطری تاثیر نامناسبی داشته باشد. نگهداری از باتری ماشین در تابستان بسیار مهم است، چون که گرمای زیاد بیش‌تر از سرما قادر است به باطری صدمه وارد کند.

نگهداری از باتری ماشین در تابستان

بسیاری از راننده‌ها فقط در فصل تابستان باتری ماشین خود را چک می‌کنند تا دچار یخ‌زدگی نشود. این راننده‌ها هیچ توجهی به باطری در فصل تابستان ندارند، در صورتی که نگهداری از باتری ماشین در تابستان به مراتب مهم‌تر از فصل زمستان است.

در تابستان به علت گرمای زیاد، ممکن است سرعت واکنش‌های شیمیایی داخل باطری آنقدر زیاد شود که باتری را از کار بیندازد. دمای مناسب باتری 6/26 درجه سانتی‌گراد است. نگهداشتن این دما در فصل تابستان و زمستان برای باطری، کار بسیار دشواری است ولی با چند روش ساده، ممکن است از خالی شدن شارژ باتری یا خراب شدن آن محافظت کرد.

نگهداری از باتری ماشین


شما می‌توانید برای خرید باتری در آمپرهای متنوع از سایت باتری‌ماهر، از لینک‌های زیر استفاده کنید:

باتری 50 آمپر | باتری 55 آمپر | باتری 60 آمپر | باتری 66 آمپر | باتری 70 آمپر | باتری 74 آمپر


بررسی باطری ماشین قبل از سفر در تابستان

در فصل تابستان اگر نیاز دارید که به سفر بروید، بهتر است قبل از مسافرت باتری ماشین خود را چک کنید. همیشه و در همه کارها پیشگیری بهتر از درمان بوده است. وسایلی مانند جی پی اس، کولر، تبلت و موبایل از باتری استفاده می‌کنند و گرمای بیرون هم روی باتری تاثیر می‌گذارد. بررسی باطری قبل از سفر، باعث می‌شود که شما سفر خوبی داشته باشید.

ماشین را به مکان معاینه فنی ببرید تا بررسی‌های لازم انجام شود. در این مکان ولتاژ باتری چک می‌شود تا 6/12 یا 4/12 باشد. قدرت باطری باید بیش از 50 میلی‌آمپر قرار بگیرد و باید بررسی شود که باتری کاملا خشک و ثابت است. پوشش روی باتری باید توسط وازلین فاقد اسید پوشانده شود تا به باتری آسیبی در هنگام سفر وارد نشود.

اجزای تشکیل دهنده باتری ماشین

باطری ماشین مانند هر قطعه دیگری که در داخل ماشین است از اجزایی تشکیل شده است که شامل موارد زیر هستند:

  • صفحه عایق
  • نشانگر
  • الکترولیت
  • باتری
  • جعبه
  • درپوش
  • ترمینال‌ها
  • قطب‌های مثبت (حاوی پر اکسید سرب) و منفی (دارای سرب) باتری

باتری ماشین


مشاهده و خرید باتری‌های مخصوص سایپا از سایت باتری ماهر: باتری پراید | باتری تیبا | باتری ساینا


5 مورد از روش‌های نگهداری از باتری ماشین در تابستان

در تابستان به علت روشن کردن کولر، استفاده از سیستم صوتی، سیستم روشنایی و تبخیر شدن مایع باطری بخاطر گرمای زیاد عمر باطری کاهش پیدا می‌کند. در این مطلب 5 روش نگهداری از باتری ماشین در تابستان بیان می‌شود که شما با انجام آن می‌توانید عمر باتری خود را افزایش دهید.

سایه؛ محل مناسبی برای پارک ماشین

زمانی که ماشین خود را در زیر نور خورشید قرار می‌دهید، کاپوت ماشین گرم می‌شود و از عمر باتری کاسته خواهد شد. برای طولانی کردن عمر باتری بهتر است ماشین را در سایه، پارکینگ، زیر چادر پارک کنید.

جلوگیری از سولفاته شدن سرباتری

زمانی که باتری برای مدت طولانی کار کند، رسوباتی در سر آن پدید می‌آید که باید تمیز شود. اگر این رسوبات پاک سازی نشوند، گرد و غبار مانند لایه‌ای روی باتری قرار می‌گیرند و مانع از عبور جریان هوا به داخل باتری می‌شوند.

برای تمیز کردن این رسوبات روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. استفاده از آب، جوش‌شیرین و برس فلزی
  2. بهره بردن از محافظ‌های سر ترمینال
  3. اسپری ضد‌خوردگی

استارت‌های پشت سرهم ممنوع

استارت زدن‌های پشت سرهم باعث آسیب زدن به باتری می‌شود. برای جلوگیری از استارت زدن‌های پیاپی مسافت‌های کوتاه خود را کم کنید.

بررسی آب باطری ماشین

اگر می‌خواهید باتری سالمی باشید و کمتر دچار آسیب شود، باید به نکات گفته شده توجه کنید. یکی از این نکات بررسی آب باطری ماشین در تابستان است. بررسی آب باطری باید توسط باتری ساز انجام شود. این آب به دلیل اسیدی بودن بسیار خطرناک هست.

بررسی مداوم وضعیت ظاهری باطری در تابستان

در تابستان باید به طور منظم وضعیت ظاهری باتری چک شود. با بررسی وضعیت ظاهری باتری می‌توان از نشت، فرسوده شدن قطب‌ها یا شکستن محفظه باتری مطلع شد.

بررسی باتری خودرو


مشاهده و خرید باتری‌های مخصوص ایرانخودرو از سایت باتری ماهر: باتری پژو 206 | باتری پژو 405 | باتری پژو پارس | باتری دنا | باتری سمند


نشانه‌های خرابی باتری ماشین

در صورتی که به روش‌های نگهداری از باتری ماشین در تابستان توجه نشود ممکن است صدمات زیادی به باتری وارد و از عمر آن کاسته شود. نشانه‌های خرابی باتری ماشین موارد زیر است که در ادامه بیان می‌کنیم:

  1. لرزش کند موتور ماشین در زمان استارت زدن
  2. فعال شدن چراغ اخطار خرابی در صفحه نمایشگر پشت فرمان ماشین
  3. کم شدن سطح الکترولیت در داخل باتری
  4. تغییر ظاهری باطری ماشین هنگام چک کردن
  5. به‌وجود آمدن فرسایش در قطب‌های باتری ماشین
  6. کم نور شدن چراغ‌های بیرونی و داخلی ماشین

سخن آخر

باتری یکی از اجزای خیلی مهم خودرو به حساب می‌آید. در صورتی که باتری خودرو دچار مشکل شود، دیگر خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. مراقبت از باطری منجر می‌شود عمر و کارایی باتری بیشتر شود. قیمت بالای باطری اهمیت این موضوع را پیش از پیش پررنگ‌تر می‌کند. در این مقاله روش‌های نگهداری از باطری در فصل تابستان بیان شده است. شما می‌توانید برای مطالعه مقاله‌های بیشتر در این زمینه به سایت batterymaher.ir مراجعه کنید.


مقالات مرتبط:

5 دلیل مهم که باعث خوابیدن باتری ماشین می‌شود + راه حل آن

بهترین روش باتری به باتری کردن خودرو چگونه است؟

تعمیر باتری اسیدی و اتمی ماشین در کمترین زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *