وبلاگ

راهنمای خرید باتری ماشین + معرفی بهترین محصولات

باتری ماشین وظیفه تامین و توزیع انرژی برق مورد نیاز خودرو را بر عهده دارد. از چراغ‌های راهنما گرفته تا سیستم الکتریکی خودرو، همه و همه به انرژی برق وابسته هستند. به دلیل اهمیت بالای این قطعه، انتخاب یک باتری ماشین با کیفیت و مناسب می‌تواند مسئله‌ای چالش برانگیز باشد. در صورتی که برای انتخاب باتری ماشین خود، سردرگم شده‌اید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ویدیو راهنمای خرید باتری ماشین

 

بهترین مارک باتری ماشین

باتری ماشین رابطه مستقیمی با عملکرد ماشین دارد. یک باتری بی‌کیفیت، به سادگی شما را در فصل زمستان نا‌امید خواهد کرد؛ چرا که قادر نیست تا در هوای سرد، خودرو شما را روشن کند. برای جلوگیری از مشکل‌های این چنینی، باید برای خرید باتری به سراغ برندهایی مطمئن و با کیفیت بروید. در عصر حاضر، کارخانه‌های ایرانی قادر هستند تا محصول‌هایی با کیفیت به مشتریان خود ارائه دهند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و برخورداری از باتری ماشینی مناسب، می‌توانید به سراغ برندهای ایرانی بروید.

بهترین-مارک-باتری-ماشین

شما می‌توانید برای خرید باتری در آمپرهای متنوع از سایت باتری‌ماهر، از لینک‌های زیر استفاده کنید:

باتری 50 آمپر | باتری 55 آمپر | باتری 60 آمپر | باتری 66 آمپر | باتری 70 آمپر | باتری 74 آمپر

صبا باتری

شرکت صبا باتری به عنوان یکی از برندهای قدیمی تولید باتری در ایران، شناخته می‌شود. این برند بیش از 50 سال سابقه داشته و در تولید باتری‌های اسیدی و اتمی تبحر دارد. باتری‌های تولیدی صبا باتری با آمپرهای 35 الی 200 تولید می‌شوند. در صورتی که از انواع خودروهای سبک و سنگین استفاده می‌کنید، قادر هستید تا از تولیدات این برند استفاده کنید.

بخوانید  بهترین روش باتری به باتری کردن خودرو چگونه است؟

طول عمر این باتری‌های ماشین بین یک الی سه سال است. در صورت نگه‌داری مناسب از این باتری ماشین، ممکن است که طول عمر بیشتری داشته باشد. جالب است بدانید که شرکت خودروسازی سایپا از محصول‌های صبا باتری برای خودروهای خود استفاده می‌کند.

سپاهان باتری

سپاهان باتری شرکتی مهم در زمینه تولید باتری داخلی است. کیفیت بالای محصول‌های این برند سبب شده تا بسیاری از افراد، آن را جایگزینی برای برندهای خارجی بدانند. وجود فناوری‌های روز دنیا در این باتری‌ها سبب شده تا بتوانند با برندهای روز دنیا به رقابت بپردازند. انواع خودروهای سبک و سنگین می‌توانند از باتری ماشین سپاهان باتری استفاده کنند. از جمله محصول‌های این برند می‌توان به باتری سوزوکی، باتری اوربیتال، باتری اوربیتالEFB، باتری اوربیتال نقره‌ای و باتری اوربیتال پرمیوم اشاره کرد.

سپاهان-باتری

آکو باتری

یکی دیگر از شرکت‌های باتری‌سازی ایرانی، برند اکو باتری است. این برند 30 سال سابقه داشته و در زمینه‌های داخلی و بین المللی فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که شرکت اکو باتری در بازه 1392 تا 1398 به عنوان بزرگ‌ترین توزیع‌کننده سراسری باتری در ایران، انتخاب شده است. از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به باتری کارپیل و باتری تینو اشاره کرد.

آکو-باتری

برنا باتری

اگر به دنبال شرکتی با سابقه و با کیفیت در زمینه تولید باتری ماشین می‌گردید، برنا باتری می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. تولیدات این برند موفق شده‌اند تا رضایت مشتریان را جلب کرده و آن‌ها را به مشتری ثابت خود تبدیل کنند. در ساخت انواع باتری‌های برنا باتری از بروزترین فناوری و تکنولوژی‌های اروپایی استفاده می‌شود.

بخوانید  5 دلیل مهم که باعث خوابیدن باتری ماشین می‌شود + راه حل آن

برنا-باتری

مشاهده و خرید باتری‌های مخصوص سایپا از سایت باتری ماهر: باتری پراید | باتری تیبا | باتری ساینا

انواع باتری ماشین

باتری ماشین به دلیل اهمیت بالا و کاربرد آن، با تنوع زیادی تولید می‌شود. خوب است تا پیش از انتخاب باتری ماشین خود، بیشتر با انواع این قطعه آشنا شوید.

باتری های اسیدی

درون باتری ماشین نوع اسیدی، 6 محفظه قرار دارد که درون‌شان صفحاتی سربی با قطب‌های مثبت و منفی وجود دارد. این محفظه‌ها با محلولی از آب و اسید سولفریک پر می‌شوند. نکته جالب این است که هر یک از صفحات سربی قادر است تا بین 2 تا 2.2 ولت برق تولید کند.

اتصال‌دهنده‌ها سبب می‌شوند تا صفحه‌های سربی به یکدیگر متصل شوند. همین امر سبب شده تا به باتری‌های اسیدی، باتری‌های 12 ولتی نیز بگویند. باید توجه داشت که هر چند وقت یک بار، محلول درون باتری اسیدی مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که سطح محلول از حدی مشخص پایین‌تر برود، باید به آن آب مقطر اضافه کنید.

باتری-اسیدی

باتری های اتمی

باتری اتمی با نام باتری سیلد نیز شناخته می‌شوند. صفحات درون این باتری‌ها، پیش از قرارگیری در جای خود، شارژ خواهند شد. این باتری‌ها به شکل پلمپ فروخته شده و نیازی نیست تا به صورت دوره‌ای به آن آب مقطر اضافه کنید. سطح باتری‌های اتمی درپوش‌هایی دارد که از طریق آن‌ها می‌توان باتری‌های اتمی را شناسایی کرد. از طرفی در باتری‌های اسیدی از هیچ نوع پیچی استفاده نخواهد شد. از دیگر نشانه‌های باتری‌های اتمی می‌توان به وجود کلسیم یا کلسیم سیلور اشاره کرد؛ این دو ماده می‌توانند طول عمر باتری را به شکل چشمگیری افزایش دهند.

بخوانید  10 علت روشن نشدن خودرو

باتری-اتمی

تفاوت باتری اسیدی و باتری اتمی

اگر حوصله مراقبت مداوم از باتری ماشین خود را ندارید، به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ باتری‌های اتمی بروید. این باتری‌ها به عنوان باتری‌های بدون مراقبت نیز شناخته می‌شوند. این در حالی است که از باتری‌های اسیدی به عنوان باتری‌های کم مراقبت، یاد می‌کنند. از طرفی هر دو نوع این باتری‌ها از الکترونیت‌هایی با جنس متفاوت برخوردار هستند.

از نظر میزان طول عمر، باتری‌های اتمی از طول عمر بیشتری نسبت به باتری‌های اسیدی برخوردار هستند. برای بررسی وضعیت باتری‌های اتمی، باید از نشانگرهای رنگی آن استفاده کنید؛ چرا که باتری‌های اتمی کاملاً پلمپ هستند. این در حالی است که برای چک کردن وضعیت باتری‌های اسیدی، کافی است تا درب آن را برداشته و به درون باتری نگاه کنید.

سخن پایانی

انتخاب باتری ماشین، امری حساس و مهم به شمار می‌رود. از آنجا که این انتخاب تاثیر زیادی بر عملکرد خودرو دارد، پیشنهاد می‌کنیم که پس از مشورت با کارشناسان متخصص باتری ماهر، برای خرید باتری ماشین اقدام کنید. در صورت وجود هر گونه پرسش، می‌توانید از مشاورین و کارشناسان سایت ما کمک بگیرید. در صورتی که پیش از این‌ها تجربه خرید باتری خودرو را دارید، تجربه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “راهنمای خرید باتری ماشین + معرفی بهترین محصولات

  1. shahram گفت:

    سلام. مرسی بابت مطلب خوبی که تهیه کردید

    1. Manager گفت:

      سلام . ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *